Öğretim elemanları, akademik performans başvurularını Üniversitemiz APSİS sistemi üzerinden kadrolarının bulunduğu bölümün Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna iletir. Kadroları, bölüm yapılanması olmayan birimlerde bulunan öğretim elemanları ise başvurularını çalışma alanlarına en yakın olan bölümün ilgili komisyonuna iletir. Başvuruların, Rektörlük Komisyonu tarafından belirlenerek ilan edilen Uygulama Usul ve Esaslarına uygun olarak gerçekleştirilmesi zorunludur. Başvuru aşamasında sistem tarafından üretilen Araştırmacı Beyan Formu ıslak imzalı olarak Bölüm Akademik performans Komisyonuna teslim edilir. Pandemi vb. mücbir sebepler bulunması halinde Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu kararı ile Araştırmacı Beyan Formlarının ıslak imzalı olarak teslim edilmesi talep edilmeyebilir. Öğretim elemanlarınca yapılan başvurular Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu tarafından incelenir. Bölüm Komisyonu gerekli gördüğü hallerde başvuru sahiplerinden ek açıklama, bilgi ve belgeler talep edebilir. Başvuru sahipleri, bu kapsamdaki talepleri yerine getirmekle yükümlüdür.
Bölüm Akademik performans Değerlendirme Komisyonu, başvuruları inceleyerek hazırladığı karar tutanağını, başvurularla ilgili değerlendirme raporunu ve ekinde puan tablosunu imzalı olarak ve APSİS sistemi üzerinden elektronik ortamda Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna ilan edilen takvime uygun olarak iletir. Karar tutanağı, değerlendirme raporu ve puan tablosunun imzalanmış yazıcı çıktısı, ilgili birimin üst yöneticiliğine teslim edilir ve birim yöneticiliği bölümden gelen belgeleri ilan edilen takvime uygun olarak Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonuna resmi bir yazı ekinde ulaştırır. Pandemi vb. mücbir sebepler bulunması halinde Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu komisyon karar tutanaklarının ıslak imzalı olarak Rektörlük Komisyonuna iletilmemesi yönünde karar alabilir. Bölüm Akademik performans Değerlendirme Komisyonu tarafından hazırlanan değerlendirme raporunda, reddedilen veya puan değerinde değişiklik yapılan akademik faaliyetlerle ilgili olarak açıklamada bulunulması zorunludur.
Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu, Bölüm Akademik Performans Değerlendirme Komisyonları tarafından gönderilen başvuruları ve değerlendirme raporlarını inceler. Gerekli gördüğü hallerde başvuru sahiplerinden ek belge ve bilgi talep edebilir ve/veya bölümlerden gelen kararlar üzerinde değişiklik yapabilir. Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu, hazırladığı karar tutanağını başvurularla ilgili değerlendirme raporunu ve ekinde puan tablosunu imza altına alır ve nihai kararlarını ilgili araştırmacılara APSİS üzerinden elektronik ortamda ilan eder.
Öğretim elemanları Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu kararlarına ilişkin itiraz başvurularını, süreç takviminde belirtilen tarihe uygun olarak APSİS üzerinden gerçekleştirir. Öğretim elemanlarının itirazlarına yönelik olarak APSİS sistemi üzerinden oluşturulan başvuru dilekçeleri ıslak imzalı olarak ilgili birim üst yöneticiliğine teslim edilir. Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu Pandemi vb. mücbir sebeplerin bulunması halinde itiraz dilekçelerinin ıslak imzalı olarak teslim edilmemesi yönünde karar alabilir. Rektörlük Akademik Performans Değerlendirme Komisyonu, yapılan itirazlar en geç süreç takviminde belirtilen son tarihe kadar karara bağlar ve değerlendirme kararlarını araştırmacılara APSİS üzerinden elektronik ortamda duyurur.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.